Kyläbrändäystä Mikko Kalliolan opastuksella
Lähes 40 osallistujaa innostui yhteisestä työpajasta, jonka aiheena oli kylien oman identiteetin ja brändin tunnistaminen. "Erotu tai kuole" -teemainen maaseudun brändilähettiläs Mikko Kalliolan vetämä tiivis työpaja houkutteli osallistujia ympäri Pälkänettä ja sen ulkopuoleltakin.
Tunnelma katossa – oppimista ja naurua samassa paketissa
Työpajan ilmapiiri oli innostava ja energinen. Illan aikana koettiin huikeita oivalluksia kylien omaleimaisuudesta ja siitä, kuinka vahva identiteetti voi toimia kylien kehittämisen selkärankana. Tunnelma oli rento mutta samalla keskittynyt, ja nauruhermojakin kutiteltiin sopivin väliajoin. Mikon opastuksella osallistujat hoksasivat, että brändi ei ole vain logo tai iskulause, vaan tapa kertoa kylän tarina tunteella.
Illan aikana osallistujat miettivät eri ryhmäkokoonpanoissa ensin omien kyliensä erityispiirteitä ja vahvuuksia, ja sitten kylää tunteistaen, eli brändäten. Kotiin kylille lähtikin varmasti paljon uusia ideoita, intoa ja inspiraatiota kylien kehittämistyötä varten!
Kiitos osallistujille!
Työpaja onnistui paitsi Mikon huikean osaamisen ja esiintymisen avulla, ja varsinkin avoimien ja aktiivisten osallistujien ansiosta! Mielenkiinnolla odotammekin, millaisia kyläpersoonia Pälkäneelle tässä tulevien vuosien mittaan kehittyykään!